11 januari 2012

Det är ju faktiskt nytt år ;)

Hej!
Så var det ett tag sedan igen ;)


Tiden runt nyår och trettonhelgen brukar man vara lagom trött på julmat, kalasande, julpynt och julgran. Allt som har med julen att göra.
Eller vad tycker ni?
Lite Tacos och ett glas öl därtill brukar smaka bra! I all enkelhet.
Vad brukar ni ha för tillbehör när ni äter Tacos?



Det kändes så skönt att smyga bort julgrejerna.

Denna jul/nyår har inte varit som vanligt alls. Konstigt blev det.

En stor fin julkula handlade jag för halva priset på rea i Eksjö,
i en underbar butik som jag inte kommer ihåg namnet på.


Länge har jag varit sugen på en stor hjärtstomme som man kan klä efter säsong.
Blev så glad när jag hittade en i en blomaffär i stan.
Roade mig med att linda detta hjärta med mjuken.
Fick lite Enekvistar över som jag dekorerade med i den stora kronan och i en glasskål.


Nu är det helg igen, det går så fort!

Ha det gott!

Kram & solstrålar

nina

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ha nu en fin fredag.. Själv går jag på ikväll på jobbet och jobbar nu tre nätter..

Kram Mia

Elzie sa...

En del ska då ha tur. Jag menar med hjärtat, haha. (Det där lät väldigt konstigt, men jag menar det du har på väggen just nu!).
Hoppas du har en riktigt fin helg.
Kram Elzie

PS! Jag har samma saker som du, allt förutom lök.

Monika sa...

Hej och god fortsättning!

Här brukar det bli ett ordentligt paltkok så här efter helgerna. Det är nog lite av en tradition i många hem här långt uppe i norr.

Gott med tacos! Vi har nog ungefär samma tillbehör. Sallad, tomat, gurka, paprika, majs, riven ost, salsa, lök, creme frech, oliver. Ibland banan och krossad ananas också. Fast det är inget som jag själv gillar. Och så brukar jag ha strimlad peperoni till också. Ibland när jag gör "till det" lite extra bakar jag mjuka bröd själv som gräddas i stekpannan. Brukar vara uppskattat :o)

Mycket fint på dina bilder! "Andas" sån hemtrevnad där hos dej.

Nu har virriga tanten flyttat in i en ny blogg.

Hjärtligt välkommen!

Kram
Monika

Monika sa...

Hej Nina!

Tittar bara in med en liten hälsning! Hoppas allt är bra där med dej!

Kram
Monika