22 maj 2011

Ny datorhörna i köket





Hej!
Dags för ett nytt inlägg igen, de duggar inte tätt precis, men det går väl i vågor för de flesta :)
Jag har facebook och de som är med där vet att det är ganska lätt att bli hängandes där ;) Men även där har det varit lite si och så med min närvaro sista tiden.

När jag gjorde slutprojektet på homestylingkursen blev det en del förändringar i köket.
Min datorplats blev vid köksbordet och det är inte så praktiskt när man ska sitta där och äta.
Därför prövade jag att ställa ett litet skrivbord vid ena köksfönstret och där sitter jag nu.
Med vita gardiner och lampa plus lite andra saker blev det en ljus och
trivsam plats att sitta och arbeta vid.
När tulpanerna gjort sitt kostade jag på mig ett stort olivträd och jag blev så nöjd.


Stolen tillhör köksmöblemanget som följt mig ända sedan jag flyttade hemifrån.
Jag arbetade på den tiden på fabriken som tillverkade möblerna.
De var från början vinröda men sedan några år tillbaka är de pärlgrå.
Ett tips att njuta lite längre av blommor är att klippa ner dem
och lägga dem i en skål med vatten. Här lite murgröna och vita tulpaner.


Ha det gott!
Kram & solstrålar
nina

7 kommentarer:

Hanna sa...

så många fina små bilder.
KramHanna

Mjuka sa...

Ser jättemysigt ut !
kram Malin

Monika sa...

Hej! :o)

Det är nog samma för de flesta. Bloggandet går upp och ner. Själv tycker jag att jag har slut saker att både visa och skriva om. Funderar faktiskt på att sluta. Hur det nu än blir så fortsätter jag titta in här hos dej :o)

Din datahörna blev toppenfin!

Ha det bäst!

Kram

Monika

NinaH sa...

Fin arbetsplats du fick dig!;-)

Elzie sa...

Här har det varit allmän stiltje hela våren känns det som. Ska försöka komma igång, men det vill sig liksom inte. Vad i hela friden ska jag skriva om???

Tycker mycket om din lilla dataplats. Så fint bord och stol. Blev perfekt.

Nu på torsdag ska jag till dina hemtrakter igen. Är valpträff i Nässjö så det ska bli kul att se hur de andra valparna är. Vår är hemskt ouppfostrad!!

Ha en bra fortsättning på dagen.
Kram Elzie

Anonym sa...

Men hur fick du plats med det skrivbordet där, har du flyttat ut soffan och det andra bordet???
Men det ser verkligen ut som en kanonplats att sitta vid där vid fönstret.
Jo nog är det stiltje på skrivandet, även här...men nu är det så mycket annat som pockar på uppmärksamheten, har velat ta tag i målningen så länge men alltid något annat skojigt som kommer emellan, men tror nog att jag ska komma igång med det nu i helgen.
Har ju varit borta dryga veckan så det är så mycket att ta tag i där hemma.
Hoppas allt är bra med er alla.
Ha en skön härlig helg, kanske vi ses, vet ju aldrig när jag har vägarna förbi....
Kramen Om
Yvonne

Anonym sa...

golden goose
kobe
curry 6
kd shoes
chrome hearts