14 januari 2011

Vad man kan göra av vintage tyg - återbruk

Häromdagen när jag gick igenom lite tyger (är tygälskare och har en del i mina gömmor) fann jag remsor som tidigare varit fyllning i en kudde.
Tog fram dem och lade ut dem på rumsbordet
Jag har sparat dem för de fina färgerna och det vackra mönstret skull.
Hade ingen aning om vad jag skulle göra med tygremsorna, inte förrän igårkväll.
När jag var och handlade så köpte jag senaste "Allt i Hemmet" och när jag satt och bläddrade i den hittade jag ett fint tips :) Kanon!
Klä in galgar med tyg!
Så här blev det.


Ett enkel och snabbt pysseltips och så här ser en bit av tyget ut, det är många fina detaljer i det.

Ha det gott alla!
Önskar er en trevlig helg!
kram & solstrålar
nina

6 kommentarer:

Hanna sa...

Så mycket fint.
Ha en bra fredag.
Kram
Hanna

Photo by Maria sa...

Så snyggt det blev..

njut av fredagskvällen..

Kram Mia

Lily sa...

Jättefint! Härliga färger :)
Jag gillar återbruk :)
Ha en fin söndag
kram Lily

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men va fina de blev , som små konstverk !!
Loppan gillar skarpt !!!!
Kraam

Stina sa...

Så fint alltså.

Haha... Skrattar åt din kommentar. Gulliga du!:-) Kram Stina

Stina sa...

Glömde svara ju...
Jo, det vitgråa är borta från skivan. Det blev så svårt att torka, så den blev helmörk igen.;-) Puss