11 januari 2011

Nästan som ett medicinskåp

Hej!
Ledigheten är slut för de flesta.
Idag började skolorna här hos oss.
Hoppas ni haft en fin ledighet och kan känna att vi nu går mot ljusare tider.

Har tidigare visat ett litet skåp som jag målat vitt och nu har det änligen kommit upp på väggen. Det ser nästan ut som ett litet snapsskåp, lagom för en liten fin flaska.

Man kan också tänka sig ett litet minimedicinskåp med små fina burkar i.
Nuförtiden är det plast i de flesta förpackningar, lite trist tycker jag.
Strepsils i plåtask, Vicks i glasburk går inte köpa längre.
Inte heller kan man köpa Försvarets hudsalva i en sådan vacker plåthylsa som på bilden nedan.
Fick den av mamma i helgen och blev så glad för den lilla skönheten.

Ha det gott!
Kram & solstrålar :D
nina

4 kommentarer:

Viola sa...

Verkligen ett vackert skåp du har, gillar rutmönstret, hoppas dagen varit bra, kramen

Monika sa...

Hej söta DU :o)

God fortsättning!

Vilket fint skåp. Verkligen originellt.

Jag har en spegelbyrå, ett gammalt skrivbord och en tv-bänk som behöver målas. Får väl se när det kommer att bli gjort. Hihi, det får bli när det blir! :o)

För mej kom febern tillbaka. Börjar tro att jag fått halsfluss. Så nu gör jag något jag ALDRIG brukar göra. Jag ligger och bloggar! :o)

Hoppas du fått en bra start på det nya året. Ser fram emot att fortsätta föjla dej här på din blogg.

Må så gott!

Kram

Monika

Hanna sa...

jätte fint skåp.
Ha en bra fredag.
Kram
Hanna

Lily sa...

Sött skåp! Fint med rutmönster.
Kram Lily