09 augusti 2010

Små fynd och pyssligheter

Hej!
Efter en röjning av kläder åkte jag och mina flickor till Röda korset i Nässjö för att lämna in dessa.
Nyfiket kikar jag gärna omkring om det finns något av intresse.
En pall som inte såg så mycket ut men som satte igång hjärnan och till ynka priset 10 spänn!!!
Tyg, tyg, tyg!
Tyget skulle få bestämma hur pallen skulle se ut.
Medan flickorna var och kikade på kläder gick jag till textilhuset. Där hittade jag det söta ängeltyget.
Wow, tänkte jag, pallen skall bli svart! Köpte både tyg och svart färg.
Men... när jag skurat upp pallen och klätt om sitsen vacklade jag i färgvalet.
Färgen var naturligt sliten och shabby och jag tyckte det var synd att gå på den med svart färg.
Den får vara som den är ett tag så får jag se sedan om jag målar den.
Det roliga var att jag tänkte måla den i någon kul färg från början :) ända tills jag hittade ängeltyget.


En dag roade jag mig med att pynta en glasskål med stenar ljus och blommor.
Det behövs inte mycket för att skapa mys.
Ett par slingor av hjärtan på tråd, en malva och några pelargonblommor.
Julgransljushållare sitter fast på glasskålens kant.
Lite vatten i skålen och några strandfynd på botten.


När vi var och handlade mat sa äldsta dottern att hon tyckte det var så gott med rabarbersaft. När vi kom till frukt- och gröntavdelningen såg jag att de hade rabarber och sa till henne att vi kan koka lite dricka.
Det roade jag mig med i lördags. 5 liter rabarberdricka blev det.
Fina tvåvåningsfat hade de på Kvantum till bra pris.
Saltkaret och vademecumflaskan hittade jag också på senaste RK-besöket.


Sedan jag bytte bakgrundsmall har mina räknare slutat fungera och bildhanteringen mycket besvärligare. Innan gick det smidigt att lägga in bilderna genom att hålla musknappen intryckt längst ner i kanten. Då skrollades texten ner vilket den inte gör nu. Bilderna får jag flytta ner en bit i taget :( tar mycket längre tid.
Någon som vet vad det beror på?

Ha det gott!
kram
nina

6 kommentarer:

Lily sa...

Vilket fynd du har gjort!!
Blev jättefin med änglatyget.
Jag tycker absolut att den ska vara precis som den är, vit och shabby..
Kramar Lily

S o F sa...

Men Nina...den där pallen blev ju bara helt fantastiskt fin!

Tack för alla mysiga bilder från ditt hem.

Varma hälsningar!

Lantliga drömmar sa...

Vilket underbart fynd du gjort ! Pallen blev väldigt fin. Nilla

Skogslyckan sa...

Fantastiskt fint tyg du hittade, det gillade jag, och pallen är ju fin med den vita skavda färgen. Tänk vad kul det är att fixa till unika gamla ting så de blir personliga.
Kramar Pia

C De-sign sa...

Så fin pallen blev! och du hittade ju ett fantastiskt tyg!!! Jag läste om i ditt inlägg om lavendel att du gjort lavendelvatten i espressobryggaren....???? HUR gör man det???? Jag sitter just och rensar en massa torkad lavendel.... lägger jag i lavendeln i stället för kaffe...och vatten och kokar som när jag gör kaffet??????? SÅ SPÄNNANDE!!!! Önskar dig en fin tisdag! Kram fr C

Anonym sa...

supreme clothing
off white hoodie outlet
hermes bags
kyrie 6 shoes
paul george
golden goose sneakers
supreme outlet
goyard outlet
supreme hoodie
birkin bag