20 juli 2010

Supernöjd

Hej!
Vad gör Du när det är solfritt och regn?
Jag skapar kaos och ur kaoset försöker jag återskapa ordning igen :)
Drar omkring grejer och möbler från rum till rum och hoppas på att få till det som jag vill ha det :)
Kursen kräver en del praktiska uppgifter och jag har "stylat" TV-rummet nu. Bord har bytt plats, fåtöljer har bytt plats, matta är utbytt, fönsterlampor, krukor och växter är utbytta, mycket rosa inslag har tillkommit.

Förra veckan var jag på Erikshjälpen och fann detta fynd! Har tänkt att ha den i tvättstugan, det kommer bli bra tror jag. Idag ska vi åka och hämta hem den :)
Vid ett besök på RK för några veckor sedan fann jag fina koppar till husvagnen.
Det kommer bli en sån där "favvokopp" att dricka morgonkaffet ur :)

Nedan lavendelisbitar i ett glas.
Varje sommar brukar jag frysa in is med små lavendelblommor i. Mysigt att servera i vattenglaset eller drinken.
En söt blomma funnen i ett stenparti, någon som vet vad det är?


Lite trädgårdsbilder har det blivit ;)
Det är härligt att gå omkring och följa det som händer där.
Nu har rosorna nästan blommat över, det går så fort!
Man skulle behöva stoppa tiden ett tag och bara njuta av blomsterprakten.
Rosor, lavendel, krollilja och daggkåpa...


Fingerborgsblommor, luktärter...



... kan man vara mer än nöjd?
Må så gott!
kram & solstrålar :)
nina

8 kommentarer:

Elzie sa...

Vilka fina blommor du har. Här torkar det mesta bort nu, tycker jag. Inte kan man hålla på och vattna heller, så det får bli som det blir. Men nog trängtar både växterna och jag efter regn nu!!

Hoppas du har en bra sommar så här långt. Själv har jag börjat jobba igen, redan gjort min andra dag. Varmt var det, det kan inte förnekas, haha.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Photo by Maria sa...

Fina bilder du visar..
Och vilket fynd du gjort, blir säkert hur bra som helsti tvättstugan..

Ha nu en bra resterande dag..

Kram Mia

Skogslyckan sa...

Vilken blomsterprakt! Kul att ändra om ibland och plocka in nya loppisfynd..
Kram Pia

Viola sa...

Här göres ingenting, bara är..men i morgon blir det att fara hem och jobba 4 dagar..nog har du mkt att njuta utav, ha en fin dag, kram

Anneli Wahlstedt sa...

Underbart nu när det blommar !

Tycker mig känna igen den där lilla fina blomman, tror att det var en sån jag hade för flera år sen i min lilla balkonglåda.. men kan inte komma på vad den heter... något med strand... eller stjärna.. kanske ?

Ha en fin fortsättning på sommaren !

Kram, Anneli W

Hanna sa...

Vackra blommor.
Jag är precis som du och flyttar ofta och gärna möbler och grejer.
Min man är precis likadan så vi har aldrig en sak på samma plats särskilt länge-.
Kram
Hanna

C De-sign sa...

Härligt att vara nöjd....det är ju så mycket att njuta av! Ha en fin start på veckan! Kram fr C

Stina sa...

Här var det fint som bara den igen.:-) Kram Stina