29 juli 2010

Lavendelexperiment

Hej!
Vem har solen hos sig idag? Här regnar det och känns ruggigt.
Regniga dagar är perfekta röjardagar :)
Eller mys under pläd och läsa en bok, vilket jag sällan gör. Läser i perioder.

För ett tag sedan läste jag ett tips om myggolja av olivolja och lavendel.
Det ville jag såklart testa.
Vet inte om det funkar, burken ska stå på fönsterbänk i några veckor och min har stått där i två veckor nu. Spännande.
Har också provat om det går göra eget lavendelvatten med hjälp av en espressobryggare :)
Ett experiment för skoj skull.
Det luktar lavendel om det i alla fall och kan säkert användas både som städ-, stryk- och ansiktsvatten.

Lavendel för tankarna till Provence... kan man inte åka dit så går det ju alltid fördjupa sig i en bok :) Kanske dags för det idag :)
Köpte en pocketbok för ett tag sedan, Livets överflöd, En vingård i Provence av en författare som heter Peter Mayle, någon som läst något av honom?

Ha det gott!
kram & solstrålar
nina

3 kommentarer:

Lily sa...

Ingen sol här i heller.

Spännande experiment du håller på med. Lavendelstrykvatten låter underbart..

Jag köpte en bok av John Grisham som jag tänkte läsa under semestern..

Ha det gott
Kram Lily

Maliva`s verden sa...

Hei....elsker bøkene til Peter Mayle...kanskje det er derfor jeg drømmer om å gjøre som han, flytte til Provence et år. Men tror ikke jeg har lest boken du nevner her. Er den utgitt nå i det siste? Lavendel lukter det her i huset også....kjøpte med meg litt forskjellige ting hjem fra ferien.
Ha en fortsatt fin ettermiddag. Klem fra Maliva

Hanna sa...

Vi har inte tagit solen här bara regnar och regnar.
Kram
Hanna