26 januari 2010

Ingen mer droppande kran...

... eller jo, det skulle väl vara näsan då :D
En sådan dunderförkylning jag åkte på!
Tur det finns en massa produkter att lindra eländet med.
Idag känner jag mig piggare i alla fall.

Äntligen har jag fått en ny köksblandare! Har ju önskat mig en sådan så länge och när den gamla kranen började dripp-droppa, så bestämde vi oss för att byta ut hela kranen istället för ny packning.
Ny diskmaskin är också på plats, vilken lycka!


Vi var på Ikea en dag förra veckan och fyllde på med nya stearin- och värmeljus.
Det går åt en del av den varan.
Förvaringsboxar, tidskriftssamlare, badrumsmatta och vardagsporslin inhandlades.
En vit badrumsmatta är väl inte det mest praktiska men jag tycker det är snyggt och fräschar upp. Dessutom kostar den så lite att man kan förnya sig igen om den är dassig efter några tvättar.
Bilden som ligger på ljusstaken hittade jag i en låda när jag röjde. Tänkte att den ska ligga på badrumshyllan som en påminnelse att göra den viktiga självundersökningen som vi kvinnor måste göra, men som lätt glöms bort.


På två-årsdagen :D För exakt ett antal många år sedan :D
Eftersom min man inte är hemma idag blev jag grattad igår. Fick önska vad jag ville ha till middag, Lasagne var jag så sugen på och det fick jag.
Halsband och armband köpte jag till mig själv på Albrekts Guld, 70 % rabatt!



Ha en fin dag!
Kram & solstrålar!
nina

19 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan!
oj vilken fin kran du fått tag i!
Och vika underbara bilder du visar!
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Kathrine!

S o F sa...

Är det på plats med ett Grattis i "eftersläng" då?
Grattis! :)

Lasagne var det jag tyckte var allra godast av alla pastarätter, mmmmums.
(tyvärr ingår det inte längre i min kost - men det är självvalt)

Tycker du gjorde helt rätt i att unna dig lite nytt o vackert! Och Knallepriser med 70% rabatt gillar vi ju. ;)

Ha det gott!

sagolikflora sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sagolikflora sa...

Hej!
Va ursnygga vepor du gjort i linne. Dom va super!!!!! Vill ha...

Extra skoj o byta bort hela rasket, det där med kranen...
Det ser fint ut!

Ha en lovely day i höglandet.
kram ♥ C

Elzie sa...

Jättesnygg kran ni köpt. Och jag har fortfarande inte hittat det snygga du köpte till badrummet!! Visst kan det reta en, hihi?
Vit badrumsmatta har vi också. Eller hade tills förra veckan, när vår lilla dofsa började löpa och gick och satte sig på mattan!! Det blev direkt i tvättmaskinen och nu har den gamla med fisken (Ullared!) kommit till heders igen.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Ja, har ni flera kyrkor i Nässjö? Har ingen aning om var det blir, men flickebarnet kommer från Nässjö och heter Christine.

Photo by Maria sa...

Så snygg kran, vi har något liknande här hemma...

Så fina detaljer ni har på er toa, man får sån insp, sall bara genomföra det med ;-)

Ha en goer fortsatt kväll..

Kram Mia

Anonym sa...

Så härligt med en ny fin kran. Här bytte vi också kökskran för ett tag sedan. Så mycket fina bilder du bjuder på. Bara njuter som vanligt hos dig.
Kram

drömmen om vitt sa...

Hej hopp! så fina bilder du visar jag gillar bilden på själv... undersökning vilken fiffig ide att ha en sådan fin bild. och fina smycken du unnat dig med....helt rätt:D
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Grattis grattis till dig och kranen var supersnygg. Kramar i massor/Ingela.

NinaH sa...

Grattis till både det ena och det andra!;-)
Kranen var ju verkligen fin! Och så fann du ju mitt-i-prick-gåvan (armbandet)... själv!;-)

Anonym sa...

Hejsan nina!
Hoppas du hade en underbar dag!
Fina bilder, fin kran.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Fniss, jag kom inte in på min egen blogg i morse. Blev allt nervös där ett tag.Vet inte vad det var för fel egentligen. Kanske det spökar lite.
Åhh, men du vilken fasansfull händelse. Förstår dina tankar där.
Man är så glad för varje dag som man får ha sina nära och kära.
Ha, en fin dag.
Kram

Viola sa...

Samma kran det har vi du och jag men min är i vattenhålet..ljuvligt bildcollage som alltid hos dig, här är man insnöad så jag tog mig inte till jobbet idag, kram

Anonym sa...

Jag gillar din nya kran!

Grattis i efterhand! Lasagne är aldrig fel!!:D

Härliga smycken du köpte dig för bra pris..

Vi är på rätt väg :D))

Ha de´gott
Kram Lily

sara på hedepipan sa...

Vet inte vad jag skrev ändrat nu och hoppas jag är förlåten.
Fina bilder du visar.
Måste säga det, vet inte om jag sagt det förut men vilken söt hund.
kram sara

Anonym sa...

Åhh, stackars dig som har ont i din nacke:-( Fick också avboka en del tider förra veckan då jag hade så jäkla ont i min nacke. Har hört så många som har ont i sina nackar just nu. verkar som det tillhör något sorts virus detta.
Man får riktigt gå med myrsteg ute nu så man inte ramlar. Kanske skulle man ha broddar under skorna.
Krya nu på dig snart.
Kram

Änglahem sa...

25 var väl numret på födelsenumret, eller? GRATTIS i efterskott!

Gillar kranen - mycket!

Vit badrumsmatta är jättefräscht! säger jag som äger ett par av denna färg.*fniss*. Mina har några år på nacken, men lika fina blir de efter varje tvätt. Så det kommer inte bli några problem Nina, bara du har tvättmaskin....för inte står du nere vid ån och vaskar...eller?*haha*

PUSS & KRAM du sköna!
Ulrika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis igen !!
Men av all god mat som finns så väljer du lasagne :-)
De e alla tokiga i här hemma med . Jag åt faktiskt en gång en som en en sicilianare gjorde , helt olik vår . Den här hade kokt ägg , oliver , spenat m.m i och den var gudomligt god .
Vilken fin kran , men de inte Ikea va ?
Det har vi men den är hopplös :-S
Må allt gott tassa runt dej !
Kram/Lotta

Anonym sa...

supreme
cheap jordans
kyrie 8
curry shoes
Travis Scott Air Jordan
jordan travis scott
yeezy boost 350
hermes
kyrie irving shoes
palm angels t shirt