29 januari 2010

Fredag igen! Är det annat än måndag och fredag?
Tycker tiden bara springer.
Idag skiner solen så vackert i snön hos oss.
Det är så det gnistrar i backen, så vackert!

Jag är väldigt förtjust i lammullsskinn. Det första jag köpte var ett babycare till sonens spjälsäng. Ni må tro att han sov gott där.
Själv sover jag på ullmadrass med magneter sedan några år och det är så varmt och gott.
I soffan ligger ett nytt skinn från Ikea och det är så gott mot ryggen de få gånger jag sitter och tittar på TV:n. Plädar är ju gott att svepa in sig med också.
Gjorde ett besök på RK en dag och hittade lite sirliga tyger.



Nu har de gjort det igen! Ungarna! Bytt rum med varandra.
Det får de gärna göra men då ska de se till att det blir ordning på grejerna.
Tre normalrum, ett minirum och en stor möblerbar hall finns på övervåningen.
Marcus har flyttat in i Majas rum.


Den som har minirummet får även en bit i hallen för skrivbord och hyllor.
Maja har nu sitt skrivbord där. Den röda stolen hade maken när han var liten.
I krukan har jag stoppat ner en bit nät. Visste inte var jag skulle ställa den först, men det blev inte som på bilderna :D


Trevlig Helg!
Kram & solstrålar
nina

7 kommentarer:

Stina sa...

Ja, jag älskar också lammskinn. Myspys, säger jag bara. Jasså de där kottarna har bytt rum. Det är ju bra att de har lite egna idéer. Det har ju vi med, som du märker. haha...
Puss Stina

minvitamin sa...

Ja,det är ju kul när de tar tag i saker och ting,de "små".
Det brukar oftast bli bäst så;)

Härligt att få shoppa loss lite,jag har inte hunnit besöka en affär(mer än mataffärn förståss)på eeeevigheeeter:o

Må så gott.Kram/S

Elzie sa...

Det låter som när jag var i tonåren och alla syskon flyttat hemifrån. Då var det JAG som flyttade mellan ett litet och ett lite större rum, haha. Min far var INTE glad när han kom hem och skulle flytta hyllor och annat -IGEN!!!
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Var du med på tv igår förresten? Missade ju det för jag jobbade!

Hanna sa...

Så mycket fint.
ha en bra helg.
Kram
Hanna

Lantliga drömmar sa...

Lammskinn är ju så ljuvliga. Nilla

NinaH sa...

Ja tihi- så känns det nästan måndag.... och så var det fredag... igen!;-)
Så härliga "domäner" dina "barn" kan "bolla" med! Och så fint de gör där(eller mor hjälper dem???;-)....)
Uhm- lammskinn! Ljuvligt!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hej nina!
Trevlig helg på dig!
Lammskin är fint, vill gärna ha det till våra bänkar till vårt stora matrumsbord kanske nästa höst...
Ha det gott!
Kram Bodil.