15 december 2009

Finaste vantarna och inspirerad av...

Jeanne d'Arc Living Magasin :D
Eller: Man Tager Vad Man Haver

Hej på er!
Ni tar väl det lugnt i dessa adventstider och njuter i massor av pepparkakor, glögg, pynt och pyssel.
Här faller snön just nu, stora vita flingor och jag hoppas på en vit gnistrande jul.

När jag bläddrade i senaste Magasinet såg jag en bild och så tänkte jag;
En sådan gammal hylla har vi i källaren.
Ingen trävägg men en ruffig betongvägg.
Rostig lykta står ute i planteringshörnan.
Gammal koffert och förbandslåda finns.
Galge har jag och en gammal portfölj.
En gammal kavaj i skönt material som jag sparat länge, gillar den.
Sjal, vantar och hemstickade raggsockor.
Krans och bild finns.

Så slog jag igen tidningen. Efter några dagar när detta tagit fart i hjärnan började jag plocka ihop det jag tänkt på. Resultatet ser ni nedan. Vid senare jämförelse såg jag att jag missat mosskrans, vissen gran och julklappssäcken :D Men visst är detta magasin fyllt med inspiration!
Först bilden från Magasinet.


Tillsammans med alla gamla detaljer så finns här ett par nya vantar som jag är jätteglad för. Det är min svägerska som stickat dem. Hon är skicklig med stickepinnarna hon! Vi gjorde ett byte, jag fick nya vantar och hon fick ett hjärta av mig. Raggsockorna är stickade av mormor, hon är borta sedan länge men sockorna spar jag på som ett kärt minne. Handledsvärmarna har jag virkat och sjalen är köpt.



Jag brukar inte göra något med mina bilder innan jag lägger upp dem på bloggen men nu har sonen gett mig tips på hur man kan förändra och förbättra bilderna i Photoshop. Nedan ett exempel som vi lekte med igår.

Ha det gott!
kram & solstrålar
nina

Ps. glöm inte utlottningen

14 kommentarer:

Monika sa...

Hej Nina Solstrimma!

Du är verkligen som en solstrimma i vintermörkret med dina mysiga inlägg. Du lyser upp helt enkelt! :o)

Så fint du gjort. Och vilka fina bilder. Önskar jag kunde mer om fhotoshop jag också. Har programmet men kan inte ett dugg om det. Därför blir det samma för mej. Jag lägger ut bilderna som dom är.

Äntligen har jag fått det att bli att lägga ut om din utlottning inne hos mej. Bättre sent än aldrig ;o)

Må så gott och njut en smula du också!

Många kramar

Monika

Viola sa...

Nämen...nästa gång kan dom komma till dig och fota..) nog får man inspiration utav detta fina blad och jag brukar tänka som du....det där har ju jag oxå..:) vilket fall som helst, fint det blev det..stressar nä...det gör jag inte tar det så lugnt så ..har nu varit hemma en månad och en till lär det bli, ha en fin dag, kram

Fågel Blå sa...

Vilken underbar mix av bilder!
Så läckra!!
Kram Kathrine!

S o F sa...

Men hjälp Nina va bra det blev! Tänk vilken härlig inspiration vi får av allt vi ser, här och där.

Verkligen bra jobbat! :)

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej nina!

Visst är det härligt med inspirationen man får i alla dessa underbara tidningar.
Du har ju gjort det jättefint!
Hoppas allt är bra med dig och din familj.
Kram Bodil.

Elzie sa...

Jo, man kan få många tips i den tidningen. Tyvärr har jag inte alltid sakerna hemma som du, hihi.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lily sa...

Hej lilla solstråle :D
Visst blir man väldigt inspirerad av det vackra Magasinet :D
Jättefint du gjort! Ibland är det bra att ha lager hemma, det ser jag nu..Måste vara rädd om mitt! Det jag har kvar alltså ;-)
Jag har aldrig testat photoshop, verkar kul..
Ha de gott vännen
Kram Lily

Hanna sa...

Åh så fina bilder.
Kram
Hanna

Photo by Maria sa...

Så fint.. Alla dessa magasin och tidningar och inte tala om bloggar som ger så härlig inspiration :-)

Kram
Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow Nina så fint !
Kul när man får sån där härlig inspiration !!
Det får man mycket av här inne hos dej med och vilka vantar , mmmmm !
Hoppas du har det bra vännen !
Kraam !

Lily sa...

Tack vännen!

Ja, det är konstigt, att de är så lika :D
Hur är det med Emilsonen idag? Är han fortfarande lintott?
J är lite mörkare..och kort, skråddat hår:D
Gratta din son ifrån mig :D
Kram Lily

Unknown sa...

hejsan
vilka härliga bilder du visar..
önskar dig allt gott
Catthie

NinaH sa...

Så´n tur du har som också hade en så´n hylla!...;-) Blev så fint! När man får till ett så´n där arr blöir man så lycklig!
Vilket bra "byte" du gjort med svägerskan!;-) Vackra vantar!
Photoshop är ett underbart program! Där kan man roligt i timmar!;-)
Ha en mysig julhelg tillsammans med din familj!

Anonym sa...

supreme clothing
off white hoodie outlet
hermes bags
kyrie 6 shoes
paul george
golden goose sneakers
supreme outlet
goyard outlet
supreme hoodie
birkin bag