14 oktober 2009

Förvandlingen

Hej!
Njuter en stund av tända ljus och väntar på att huset ska vakna. Är ni morgontrötta den här tiden? Jag är det, vill sova mer.
För ett tag sedan köpte vi ett litet skrivbord och en stol som krävde ganska mycket arbete för att få i ordning.
Har tidigare skrivit om omklädseln och min häftpistol som inte ville fungera. Efter att ha krökt ett antal nubb bestämde jag mig för att testa en mindre häftapparat som fanns i bygghandeln. Den kostade 249 plus häftorna 75, alltså nästan hälften av vad den andra jag tittat på kostade.
Jag var vid butiken lite efter 7 måndagmorgon :D (mest för att jag skjutsat sonen till tåget).
När jag kom hem och skulle slutföra mitt projekt, funkade inte denna pistol heller! Men va?
Vad är detta tänkte jag. Satt och tittade lite på apparaten och upptäckte att jag laddat den helt fel!!!
Behöver jag säga att jag nu har två väl fungerande häftapparater :D
Konstigt är att han som hjälpte mig i butiken förra veckan såg inte detta heller, han trode det var fjädern som var paj.



Är så glad och stolt över mitt arbete. Men jag ska inte ta åt mig äran själv, maken har skrapat och målat men jag har gått över med sandpapper. Sitsen hjälptes vi åt med.
Redo för lite förebilder?



Möblerna är grundade med vit färg, därefter 1 lager svart färg och sedan 2 lager av den ljusaste grå.
Linnetyg och band köpte vi på Textilhuset i Nässjö.
Bordet är inte färdigmålat ännu så det kommer bilder sedan när det blir klart.
Ha en fin dag!
kram
nina

16 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vilken förvandling !!! Jisses vad fin !!
Himmel, jag måste kika på bilderna en gång till..
Kraaam Anette

Viola sa...

Så himla fint det blev...du är ju ett proffs..kan du ta hand om min stora matmöbeln som jag köpt...;) och ska kläs om...jag bävar för detta...men har faktiskt lämnat in den för sprutlackering...skulle nog ta död på mig själ om jag skulle måla alla dessa stolar med stort bord och 2 st skänkar, ha en bra dag, kram

Stina sa...

Värsta fina.:-)

Jaha du. Johnny är på två ställen. Det får han väl inte?:-D Kramis min goa gumma.:-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojjjjj vilken färgchock...hihi!

Förvandlingen blev total.

Kram Viveka

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Tjolahopp!! Men såå vacker den blev!! Lite rolig innan..såg ut som en stol tagen från Pippi o villavillerkulla;))
Ha de fint☺ Kram Millis ♥

Elzie sa...

Tack gode gud att det finns färg, det säger jag. Vilka himla illgröna stolar!! Men snygga blev dom. Skulle gärna ha nån här hemma också!
Hoppas du får en skön kväll.
kram Elzie

Elzie sa...

PS! Ja du, tror jag börjar få dubbelseende! Menade ju att stolen hade blivit jättesnygg. Har suttit på schemamöte hela em, så inte så konstigt kanske om man är "susig i kupan".
Kram igen, Elzie

Sari sa...

Wow, vilken skillnad! Det är knappt man tror att det är samma stol!

NinaH sa...

Vilket jobb ni lagt ner!! Imponerad! Men så blev det fint också!!!
Inte dumt ha två häftpistoler... plötsligt!;-) Du kommer helt säkert att få användning för dem så mycket fint som du pyssalr med!

Hanna sa...

Så fin stol!
HA en bra helg!
Hanna

Elsa och Helena sa...

Så fina stolarna blev och tack för målningstipset med färgerna.
Hmm ja, och häftapparater har du:)
Kram Helena

Lily sa...

Så superfina stolarna blev! Känn er stolta!:D
Ska bli spännande och se skrivbordet :D Jag är på jakt efter ett litet nätt skrivbord eller bord för pyssel och laptop. Har inte hittat något än...Antingen är de för dyra eller så finns de för lågt bort!
Lustigt med häftapparaten ;-))))
Ha en skön helg
Kram Lily

Moonrose/ Vonneli sa...

Oj viken förändring det blev, att det kan bli så fint med lite färg, har fått lite inspiration nu när jag håller på med rummet här hemma, riktigt kul ju...hjälpen jag trodde jag skulle få försvann....
förresten nya möbler igen???
var ska du ställa det här fina möblemanget, hörde att toan uppe blivit jättefin, får nog ta mig en tur snart det händer mycket där hos dig.
Ha det så gott1 Kram

Inspiration i vitt sa...

Ååå vilken vacker stol, den har ni verkligen lyckats fint med. Vilket bra samarbete ni utfört du och din man. Nu är det bara att fortsätta att klä om möbler nu när ni har en varsin apparat hi hi.
Kram på dig/Ingela.

Frida sa...

Din stol blev jättefin. Förstår att du är nöjd med den.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Anonym sa...

yeezy 350 v2
supreme
nike dunks
supreme outlet
fear of god