16 september 2009

Lite sovrumsdetaljer

Hej!
Fredag igen, det rullar på snabbt!
Igår lämnade vi fyra kassar med urvuxna barnkläder till Röda Korset. Vi kom inte tomhänta därifrån kan jag lova. Gjorde ett riktigt lyckofynd! Skrivbord och stol, visserligen i stort renoveringsbehov, det var tjockt med färg på, men väl mödan värt. Bilder kommer.

För något år sedan köpte jag en sekretär som jag målade och bytte knoppar på. Den skulle stå i hallen uppe och det gjorde den ett tag också.
Sedan blev hallen barnens plats för datorer och sekretären fick flytta in i vårt sovrum. Madonna-tavlan är ett loppisfynd den lilla träasken har jag haft i min ägo i många år.


Fönstret köpte jag på Antik & samlarmarknad i våras.
Jesustavlan har jag haft sedan jag var barn och den har alltid funnits i mitt sovrum.


Idag blir det ut och shoppa lite. Ungarna behöver fylla på med lite höstnytt :D
Ha en underbar helg!
Kram & solstrålar!
nina

4 kommentarer:

NinaH sa...

Vackert i sovrummet- med allt från sekretären till alla smådetaljer! Fint fynd från samlarmarknaden!
På eftermiddagen idag hoppas jag också göra lite fynd på lokala loppisar!;-) Trevlig helg!

Elzie sa...

Finfint på den där sekretären. Gillar de gamla tavlorna. Och asken var hur fin som helst.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Stina sa...

Kram du gumman.:-)

Frida sa...

Hej vännen!
Vilken fin sekretär du har, gillar tavlan med madonnan. Ser fram emot att få se stolen och skrivbordet sedan när det är klart.
Hoppas du får en trevlig söndag!
Kram Frida