31 juli 2009

Sävsjöfestival i helgen mm

Nu är det lugnt och stilla här hemma. Gästerna har åkt vidare, maken och sonen är och arbetar för fullt med festivalförberedelser. De har jobbat hårt hela veckan med uppbyggnad och matsbeställningar osv.
Det är ju Sävsjöfestivalen i helgen.
I år kommer det att finnas ett restaurangtält där man kan sitta lugnt, äta och dricka gott.
Maken ansvarar för maten där, ja han är ju kock min man.

Där finns också grill vid öltältet samt kaffetält mm.
Lite om banden som spelar ikväll kan ni se hos min syster, hon har lagt ut lite youtube-klipp.
Det kommer bli en härlig hådrockskväll!

När vi var i Helsingör var vi i en butik som heter Krystallen, dit går vi varje gång vi är där. En mysig butik som har massor av sköna saker, änglar, madonnor, buddhafigurer, stenar, oljor, smycken, ja massor av härliga ting.
Därifrån kommer madonnan och korset på bilderna nedan. Ett fint smyckeskrin hittade jag på torget i Landskrona där de hade några loppisstånd.


I en liten rosa flaska som det varit Strawberrie Cream i (mums) satte jag en ros och knöt om lite rosa spetsband. Nu står den och ser söt ut på altanen. Plockade också in mer Lavendel och frös in i iskuber, prövade att fläta Lavendel med sidenband, blev inte världens bästa resultat men med lite övning ska det nog gå att få till det :D
Tårta har jag gjort i veckan till alla barnen som varit samlade. Fyllning av banan och vaniljkräm, ovanpå smulad maräng och hyvlad Marabou sommarchoklad med jordgubb. Den blev jättegod. Kanhända gjorde det sitt till att vi kunde sitta ute i trädgården och fika.


Den rosa Lavendeln från Helsingör står i en zinkbalja på altanen tills jag vet var den ska planteras och hortensians skiftande färger kan jag inte se mig mätt på.


Någon som vet varför det inte funkar att lämna kommentarer på en del sidor?
Hos många har jag haft problem med ordverifieringen, bokstäverna kommer inte fram. Har också fått en kommentar hos mig att det varit problem. Någon som vet?
Önskar er en trevlig helg!
Kram & solstrålar!
nina

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här sitter jag och bara njuter av dina fina bilder:-)
Ja, det är en del problem runt i bloggarna. Har fått så många mail att folk inte kan kommentera hos mig.
Man önskar att snart ordnar sig runt om i bloggvärlden.
Kraaam

Stina sa...

Det har varit lite problem ja...kan man säga. Man blir ju smått galen då.:-D

Fina ljuva bilder. Kramis

Marie sa...

Härliga bilder Nina och den där tårtan ser riktigt smaskig ut!

Visst har blogger varit lite knäpp den sista tiden, har dock ingen aning om varför, men man blir smått irriterad.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kramar Marie

Viola sa...

Hej Nina...om ordverifieringen inte kommer fram sänd än då..då kommer nya bokstäver upp p g a att den tidigare avbröts..brukar funka för mig...ni verkar ha fullt upp´i helgen och vilken härlig butik du verkar ha besökt...rart skrin du fyndade...ha det så gott, kram

Elzie sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig tid. Ljuvliga bilder du serverar oss.
Är hemma på en kortvisit men snart bär det av igen.
Ha en bra början på augusti.
Kram Elzie

hemma hos Bus sa...

Hej!
jag har varit lite dålig på att lämna kommentarer när jag är och smyger omkring. Det verkar som om du har haft en trevlig sommar :)
Härligt med en kock till man...
Jag har också problem ibland när jag ska lämna kommentarer men vet ej varför.
Hoppas att du får en fortsatt bra helg. Kram Kram

Frida sa...

Så tråkigt att Maja bröt armen. Hoppas hon blir bättre snart. Vilka härliga bilder du visar.
Hoppas du får en bra söndag vännen!
Kram Frida

Monika sa...

Hej vännen!

Härliga dagar! Så fint du visar!

Tack för alltid så gulliga kommentarer. Dom lyser alltid upp min dag! :o)

Nu har du alltså samma problem som jag har haft i flera månader. Jag kan inte heller kommentera. Jättemycket strul med det där alltså! Man får förlita sig på turen helt enkelt! Trist att det ska krångla för dej med!

Må så gott min vän! :o)

Kramar

Monika

Lily of the valley sa...

Jo, ibland är det problem att kommentera, även att bara komma in på en blogg kan vara svårt ibland!

Härliga bilder du visar!

Det är ett bra tecken att Maja ville ner på festivalen. Lät läskigt!

Jag tycker också det låter härligt att ha en man som är kock!

På torsdag börjar min semester! Tre veckor :D Om jag har tur, så börjar jag flytta lite smått under den. 1 september är önskemålet för oss som ska byta. Får se vad bostadsbolaget säger. Det är lite kort om tid, åtminstonne för mig...Har en del prylar...och blommor....;-)
Jag hoppas, hoppas att det blir av med flytten...Vet nog mer bestämt om några dagar...

Ha de gott vännen
Kram Lily

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, vilken fin madonna du har köpt, älskar madonnor och skulle kunna ha hur många som helst tror jag. Ditt lilla skrin var så gulligt det med.
Jag trodde att du skojade med oss och la in en bild på Björn Skifs och låtsades att han var din man hihi jag klickade upp bilden och såg ju då att det inte var Björn med guuuuuu så likt det var hihi.
Kram på dig/Ingela.