21 juni 2009

Midsommarhelgen

Hoppas ni har haft en fin Midsommarhelg!
Själv har jag och döttrarna varit hos min syster och svåger. Tack syster, det var jättetrevligt!
Sonen har varit på Öland-Köpingsvik,
därmed behöver jag väl egentligen inte säga mer men kan inte låta bli.
Varje år händer det otäcka saker under midsommarhelgen, så oron finns ju inom en.
Detta år inget undantag när det gäller otäcka händelser, många kom inte hem mer.

Min man ringde från jobbet och väckte mig på midsommardagens morgon. Han var orolig efter att ha hört nyheterna om storbråket i Köpingsvik och försökt ringa M, som var där, utan att få kontakt med honom. Tack och lov fick jag tag på flickvännen som bekräftade att allt var ok med dem. M hade tappat bort sin telefon så därför kunde han inte nås. M är hemma välbehållen och telefonen återfunnen så här är allt frid och fröjd, men jag får ont i magen när jag tänker på föräldrarna som inte får hem sin son efter storbråket i Köpingsvik. Fortfarande begriper jag inte hur någon som ska åka bort för att ha roligt, innan de åker hemifrån stoppar på sig en kniv.
Det är för mig en gåta.
Tillägg: M var i Köpingsvik tillsammans med sin flickvän och några av hennes tjejkompisar. Det finns ingen anledning för mig att vara orolig för att han åker ut och festar, han avskyr bråk. De var inte i närheten eller såg något av det som hände.

Lite roligare nu. Yngsta dottern har idag åkt på läger och ska vara bort en vecka, jättekul och nyttigt för henne. Hon har inte varit borta hemifrån så länge på egen hand. Nu förbereder vi för äldre dottern som ska iväg på läger imorgon en vecka! Hon däremot var iväg en vecka förra året. Vad konstigt det kommer att kännas när båda är borta samtidigt och så länge.

Nedan lite bilder från nymålade altanen. Idag har jag knåpat ihop ett hjärta av björkris, Lavendel och ett tunt band. Här syns också en detalj av ett vindspel som jag gjort av hönsnät och lakanstrasor. Det är inte riktigt klart, ville bara testa idén.




Ha det gott!
Kram & solstrålar!
nina

12 kommentarer:

Mjuka sa...

Förstår din oro precis, tror att alla föräldrar tänker så, när deras barn skall ut. Så fint du gjort på altanen. Jättemysigt
kram Malin

Inspiration i vitt sa...

Hej Nina,
javisst är man orolig när barnen är ute på galej även om de sköter sig så finns det ju andra som inte gör det och det kan ju lätt bli bråk.
Tur att allt är bra med de dina.

Ja visst blir det konstigt när barnen inte är hemma, man är ju van liv och rörelse nästan dygnet runt.
Ta det som en vilovecka då du i princip kan göra vad du vill.
Kramar till dig/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

Glömde ju säga att du gjort så fint hos dig, som vanligt.
Kram igen

Frida sa...

Hej vännen!
Det var ju tur att din son var välbehållen. Härliga bilder du visar, riktigt somriga.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja, inte lätt med barn..man hat ju en ständig inre oro!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

Elzie sa...

Nej, det är mycket att vara orolig för nuförtiden när ungdomarna är ute. Har ändrat sig en hel del bara sen mina var ute för ett 10-tal år sen. Och jag förstår inte heller hur man bara får för sig att stoppa på sig en kniv. Ska man slåss så kan man väl åtminstone göra det med schyssta medel. Och inga sparkar heller för den delen.
Skönt att sonen och flickvännen är hemma igen och att ni hade en trevlig midsommar. Här tillbringades den på jobbet (ja, kvällen), liksom resten av helgen. Men nu är jag ledig och kan göra vad jag vill, hihi.
Hoppas du har en bra dag vännen.
Kram Elzie

Anonym sa...

Ja, man blir ju så orolig att något ska hända. vad skönt att allt bara var bra med sonen..
Bara njuter av alla dina fina bilder.
Ha, en fin Måndag.
Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch varför ska dom alltid envisas med att åka iväg , ungdomarna ? Så gjorde aldrig vi ;-)
Förstår din oro , jag blir skogstokig av att inte veta , hua !
Nu är min ädsta så stor att han ju lagligt får ansvara över sig själv , men oron kvarstår !
Va fint du har på din altan , vill se mer !
Kraam !

Elzie sa...

Du har någonting att hämta inne hos mig.
Kram Elzie

Anonym sa...

Tack för din söta omtanke inne hos mig! :-) Det värmer & det gäller som sagt att inte ge upp.
Roligt att ni funderar på ha en bloggträff i Sävsjö, inte långt ifrån mig. :-)

Kram!

Randi sa...

Jag förstår din oro - skulle ha känt lika som du. Världen har blivit mycket tuffare. När jag var 14 år åkte jag ensam tåg ner till Syd-Tyskland och det var inget märkvärdigt. Minns att jag stod på stationen i Hamburg mitt i natten för att byta tåg. Det enda problemet jag hade var att resväska var supertung, eftersom jag skulle vara borta ganska länge. Idag skulle jag aldrig ha låtit en så ung flicka åka tåg ensam. Flyga däremot är helt OK. Utvecklingen har sorgligt nog gått snabbt åt "fel" håll.
Stor kram till dig!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj det där som hände där din son var har jag helt missat. Jaa, det är fruktansvärt när något sånt händer. Och jag säger som du - varför bära kniv om man åker iväg för att ha kul.

Till nåt roligare,dina bilder. Så mysigt det ser ut. Vindspelet såg spännande ut.

Ha en fin kväll

Kram Viveka