12 april 2009

Sköna påskdagar -

Inser att mitt förra inlägg var lite vilseledande när det gäller sonen och dottern. Många trodde att jag och sonen skulle vara ensamma i helgen, men så var det inte. Det var bara under skärtorsdagen som han och jag hade egentid tillsammans och var och åt pizza 1,5 mil härifrån. På vägen hem plockade vi upp dottern som var hos kusinen på landet. Min man och äldsta dottern är på jobbet. Idag har jag och yngsta dottern varit själva nästan hela dagen förutom i em då mamma och pappa var här och vi fikade ute i trädgården. Härligt och gott, kaffe och kladdkaka med grädde tillsammans med strålande solsken. De stannade och tittade på Merlin med oss.
Lite äggpyssel har det varit. Det fina blåkrackelerade ägget har min man färgat och skickat en bild till min mobil. Jag har färgat ägg med lökskal. Det mönstrade ägget är lindat med äggskal och lökskal som fästs med gummiband. Hönsnätsägget är modell större, yngsta dottern målade ägget och jag lindade om hönsnät (dock inte färdiglindat).


Ute i trädgården är det underbart att se allt som växer. Syrenen börjar grönska, en liten, liten tulpan har kommit och mycket mer.



Fönsterjalusiet står på altanen. Hängde dit två fina påskägg som jag köpte på Betty's när vi var där för några veckor sedan. Nedan ett litet bord och en läcker stol som vi fick tag på förra sommaren, har blivit makens grillplats :D Tänk er en "gröning" på bordet :D Kan inte bestämma mig för om det ska få bli vitt eller åldras och grånas. På framsidan, fastsurrade runt trappräcket, två oljelampor. Inne i hallen en liten björkriskrans och fjolårskrans, nedan.



Njut av fortsatta påskhelgen!
kram & solstrålar
nina

8 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej Nina, så mycket vackra ägg du har hos dig, vi har några likadana tror jag. Ägg kan man ju ha året om och de är alltid fina. Hoppas att din helg varit skön och att du fått lite strålar på din näsa. Kramar till dig/Ingela.

Lily of the valley sa...

Så många vackra ägg :D
Det blå fastnade mitt öga extra för. Ägg är en av mina favoritdetaljer :D
Tuppen är så fin :D
Det är skönt att man kan vara ute, och njuta av allt som händer, för det går fort nu :D Man ser bara över natten så mycket som har hänt i trädgården och runt omkring :D
Ha de gott
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Jag säger detsamma så många fina ägg:) Och det låter som en riktigt mysig helg.
Kram Lallis

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Så mycket fint du fixat inför påskhelgen - helt underbara ägg.

Här har vi njutit för fullt - det har varit så skönt.

Ska titta runt lite mer hos dig nu.

Ha det gott!
Kram Ann

Grindelunda sa...

Åh vilka härliga vårbilder du visar. Ser att våren är en bra bit på väg jämfört med hos oss. Får njuta av dina bilder så länge och vänta och längta.

Hoppas ni haft en skön påskhelg.
Kram Gunilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj så mycket fantastisk inspiration de e här jämt !!!
Tack för det !
Hoppas ni har haft en fin helg , men vad tog värmen vägen ??
Inte gör det mej nått men ändå !
kraam !!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Oj vad mycket fint du pysslat med i påsktid...Dessutom så har du ett underbart projekt som du visar upp, då menar jag givetvis alla fina växtligheter som ger sig till känna nu när våren har kommit igång.
Hoppas att du har det bra. Kram

Moonrose/ Vonneli sa...

wow...härliga bilder, låter som om du haft en underbar ledighet.
Pysslat och gjort så mycket fint.
Skaffa dig nu en fortsatt härlig vecka.
Kramisar