14 mars 2009

Små tavlor mm

För många år sedan gjorde jag små tavlor av bokmärken och miniramar från Ikea. Dessa har jag haft sparade i en byrålåda. Jag gjorde också en rad av rosamålade ramar med bilder av mitt gudbarn. Dessa sydde jag fast på ett brodyrband. Har ingen bild på det. En brosch av porslin som jag haft sedan jag var liten.
Med hjälp av fotoskrivaren har jag tagit ut detaljer - mina flickors ögon. Bilderna är tagna för några år sedan en solig dag vid sjön och de hade precis kommit upp ur badet.



Vitt virkat i solsken - en skön kombination!
Snart är det dags att se över påskpysslet, ännu har vi inte börjat pyssla här men visar en bild från förra året, en dekorerad påskäggshalva som satt i en spetsklädd krans.
För ett tag sedan målade jag en Moppe-byrå från Ikea vit, vände på lådorna och satte dit knoppar, också de inköpta på Ikea. Sista bilden är en loppisspegel som står på hallgolvet.


Ska ni titta på melodifestivalen ikväll? Det ska vi. Jag har väl missat större delen av dessa program men ikväll kan det vara kul och se vad det blir av det.
Trevlig helg!
Kram & solstrålar
nina

15 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken fantasi du har. Du visar alltid så mycket fint och inspirerande här på din blogg.
Ja, det blir väl att titta på "eländet" (hi, hi!) ikväll men först ska vi gratta svärdottern som fyller 30.
Hoppas ni får en fortsatt skön helg.
Kram Elzie

Frida sa...

Hej!
Vilka fina tavlor du visar,ögonen var verkligen jättefina, rolig ide.
Jag har inte ens börjat fundera över påskpyntet ännu får se om det blir några ägg i år.

Jag ska med kolla på melodifestivalen i kväll har en pojkvän nu som det verkar gå riktigt bra med så vi ska vara hemma hos hans föräldrar.
Det blir spännande och se vem som tar hem det tror det kan gå hur som helst.

Hoppas du får en fortsatt bra helg vännen!
Krmar Frida

IKT i min vardag sa...

Påskpynt brukar det inte bli så mycket av här, kanske en krans och något ägg. Påskpyssel får jag nog av i skolan ;)

Visst blir det meelo ikväll, men först måste jag klara av sonens kalas. Gästerna kommer snart...

Kram Linda

Viola sa...

Vilka vackra bilder och det har du ju alltid på din blogg..ögonen på döttrarna helt undrbara, så klart man ska bänka sig, är i lugnet i vattenhålet och har det så skööönt, ha en bra kväll,kram

Inspiration i vitt sa...

Vad fina ögon dina barn har, mina tjejer tar alltid mycket foton på sina ögon och gör om dom i photo shop.
Så söta dina små ramar var och speglar kan man inte ha för många av.
Kramar och trevlig helg till dig/Ingela.

Stina sa...

Jaa...du kan du gumman. Bara en massa fint. När ska du börja skicka hit sakerna då?:-) Kramis

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan, vilka fina bilder du tagit av dina flickors vackra ögon. Det är fint att detaljfotografera, Babyhand eller fot är också jättesött.
Det virkade i solen var också super.
Kramar från Ulla-Bella

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen och tack för din kommentar....

Känner igen de små svarta tavelramarna - sådana köpte jag också och målade blå och gröna till grabbarna i början på 90-talet.... :-) Har faktiskt några kvar.

Påsk ja - längtar faktiskt till påsk - vi pratade idag om påskbordet och suget efter ägg och sill kom på en gång.

Vi har också lyckats få tag på några konsertbiljetter..... vi börjar nästa helg med Ulf Lundell..... i sommar blir det Bruce och lite senare Coldplay - min J har verkligen haft flax med biljetter.

Ha det gott vännen - var rädd om dig!

Kramar
Ann

Lily of the valley sa...

Vackra ögon på dina döttrar!
Lite påskpyssel ska jag också ha, det är kul! jag har gjort ett ägg och påbörjat mitt andra...
Finns mycket man vill göra :D
Ha de gott
Kram Lily

drömmen om vitt sa...

Jaha! Nu har man missat igen en massa ser jag.....jättefina tavlor gillar do med ögonen.....skulle också behöva lite mer tavlor....men ...men
Ha det gott!
Lotta

Vita små hjärtan sa...

Så fina tavlor! Kram

Moonrose/ Vonneli sa...

Fina bilder, något pyssel blir det troligtvis inte här... men man vet ju aldrig.
Jodå en hel del blev inhandlat, får ju passa på...och snart är det ju lördag den 21 då åker vi ju till stora staden, ska bli kul...hittar kanske en massa fint där också och ännu en utflykt att se fram emot.
Ha det nu så gott i veckan!
Kram

Elin sa...

Så kul att du tittade förbi mig...
Och tack för din söta kommentar...

Här fanns det så mycket vackert att titta på... vilka underbara bilder...

Lägger dig bland mina vänner för att inte tappa bort dig...

Nu ska jag titta vidare här...
Så mycket vackert att titta på...

Många kramar
Elin

NinaH sa...

Fina bildarrangemang & påskdekorationer! Byrån blev lyckad!
Kul titta in hos dig! Man får alltid idéer!;-)

didey sa...

x2w73a5r16 k6h87o0v71 g5p38r6b86 d1l46j6e81 o1a51v4u88 d2v08l0s40