11 januari 2009

Hemmet är...

...där hjärtat är! La maison est où le coeur est.
Tyckte det var lite kul med väggord och de kan man lätt skriva ut ifrån datorn. Jag har nålat fast texten på en vit tygtavla. Prylarna far runt mellan rummen på nedervåningen, det är roligt att variera sig lite. Den större ljusstaken är en vinst från Baazar. En underbar butik där jag bara njuter varenda gång jag besöker den. De säljer gamla och nya möbler från Kina och massor av andra sköna inredningsartiklar.


Har lagt fram mina "fuskpärlisar" och rosorna i glaskupan är också fusk. Vackert ändå.
Mot denna vägg stod tidigare Billy-bokhyllor. Lite före jul skiftade vi plats och tycker det blev mycket bättre. Framför hyllorna hänger fransgardiner för att lugna ner det röriga i bokhyllan. Här ska fyllas på med fler hyllor i vitt, cd-hyllan i björk blev över sedan tidigare.


En shabby Emma, ett loppisfynd som jag tycker mycket om.
Hyllan är också från loppis och ommålad av mig. Den hängde tidigare på andra sidan fönstret.

Soffan ställde vi lite på tvären istället för mitt för fönstret.
En helg går så fort, nu väntar en ny skön vecka!
Kram & solstrålar!
nina

24 kommentarer:

Interiörboden sa...

Åhh, vad fint du har det!
Och fusk rosorna var ju jätte fina.

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

IKT i min vardag sa...

Men så snygg vägg ni fixat i sovrummet! Jag skulle vilja ha ett helt hem med bara vitmålad råspont, det är ju såååå vackert!
Vad fint du pysslar och donar där hemma, det är kul med lite förändringar.

Kramis!

Tulipa sa...

Vad fint med fransdraperierna!
En vacker text eller vackert ord är alltid en välkommen inredningsdetalj...
Du undrade vad det var jag visade i förra inlägget, minns inte vad du gissade på, men du måste menat den stora krukan som står på tassar, till vänster på bild.
I den har jag en stor orkidè, men den kom inte med på bild!

Kram!

angelhairs.blogspot.com sa...

Hejsan..
Det vekar som att allt du tar blir såå fint och läckert.....

Det stämmer att hemmet är där hjärtat är....

Vi inredningsbloggare hade nog fixat och myst till det om vi så bodde i en koja..eller vad tror du?
Ha nu en super arbetsvecka!
Kram Jeanette Ström

Guldkorn i min vardag! sa...

Halå där bruden,sitter o bloggar i sena timmen,men det är stora problem, inget funkar.pppp
Provar igen imorgon
:-)
Kram Ulla-Bella
Ps.Detta tog en kvart att skriva

Viola sa...

Så himla mkt fina bilder jag får njuta utav idag till mitt morgonte och ett så fint stilleben med vackra ljusstakar, fint med fusket i glasburken, ha en bra dag, KRAM

Elzie sa...

Visst är det roligt att ändra om? Förr gjorde jag det ofta, men nu tycks man ha stagnerat i sin "modell" á la hus!! Vårt vardagsrum är väldigt tråkigt, enligt mig, men det fyller ju sin funktion, ha, ha.
Hoppas du har en bra måndag.
kram Elzie

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Så fint du fixat till det. Perfekt att hänga gardiner för böckerna för att lugna ner det hela.

Kika in hos mig och tävla om väggord...

Kramar Viveka

Stina sa...

En vacker dag så ska jag ta och traska in i det där hemmet. Jaa, det ska jag! Måste ju se allt!.:-) Kramis

Guldkorn i min vardag! sa...

Hej där, tala om krångel, undra om det kan vara skrivaren som var boven i dramat?
nu funkar det att skriva men då är blogger taskig och vill inte skicka kommentaren"shit"...jag som skrivit en lååång kommentar attans också. Nåja för att återgå till ämnet så skrev jag att små ommöbleringar kan göra mycke för rummet helhet. Jag flyttar o ändrar iaf. det jag orkar.
Fint med väggord.
Ha en bra vecka...
Kram Ulla-Bella

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Fuskpärlisar, finns det, och de ser då rakt inte oäkta ut tycker jag, jättefina!

Vad himla mysigt det blev med väggordet, bra text också!

Kram goa Nina, ha en fin tisdag!
Mia

Monika sa...

Nina! Vad du gör fint! Helt underbart. Sovrummet blev som nytt. Skoj att flytta om och förändra. Fuskblommor är väl fina dom också.

Läckert att hänga för bokhyllorna med fransar! Jag har rensat massor bland mina böcker och gjort en lång hall till förvaring av det som blev kvar. Skruvade upp hyllor högt upp på väggen.

En liten fråga, hur har du satt upp ditt väggdokument. Jag har ju ett liggande men har inte fått det att bli att sätta upp det.

Nu blir att återgå till vilan och läsandet. Lånade en bok,Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap. Visst låter det mysigt! ;o)

Ha det bäst!

Kramisar

Monika

Sea Angels sa...

Hi Nina you have been busy...and yes 'Home is where the Heart is', trouble is like you say, the weekends fly past too quickly, your pictures of your lovely home are so inspiring and wintery.
Hugs for a lovely week
Lynn xx

Lily of the valley sa...

Så mycket fint du har!
Jag älskar den texten - "La maison est où le coeur est" - Hemmet är där hjärtat är...
Det är fint med fransgardiner! Jag har också vita!
Ha de gott
Kram Lily

Frida sa...

Hej vännen!
Du har så fint hemma så. Rolig ide med väggordstavlan.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Frida

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja ha nu när du är klar med ditt får du gärna komma över och hjälpa mej med mitt , jag sitter fast .
Ska nog försöka ställa en av mina soffor så där lite chict på tvären med ;-)
Bra tips med fransgardinerna , jag har oxå oroliga bokhyllor .
Tack för all inspiration !
Kram/Lotta

Tulipa sa...

Hej!
Katalogen skickas ut till återförsäljare, inte direkt till kunderna...
Du måste kika in i en butik som säljer deras saker...
Men det borde det väl finnas någon nära dig?
ha en skön kväll!

Kram!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tack snälla du.
Kanske skulle ha satsat på att bli fågelskådare istället...
Vilken smart ide´att göra med väggorden. Jag har inga men har tänkt att fixa till nåt fint.
Hoppas att du har det bra. Jag sitter och njuter av tanken att inte behöva plugga på hela 4 dagar. På måndag kör jag järnet igen men till dess så ska jag bara njuta. Kram kram

Stina sa...

Du kan skicka hit lite saker från dig va?;-) Kramis

drömmen om vitt sa...

Fint du har fixat till det, vi har också billybokhyllor i björk som jag målat vita, smart att ha ett hänge för har nämligen undrat hur vi ska göra men jag tror det blir vetrin i björk som jag då såklart ska måla vita..
Ha det gott1
Lotta

Monika sa...

Hej vännen! :o)

Tack för råden om dokumentet. Får åka och inhandla atiraljerna när orken kommer åter och kylan dragit iväg mot något annat håll. Här är det -30 idag. Jag tänker inte ens gå utanför dörren! Lilla gubben får åka och handla lite mat. Och det brukar alltid vara en upplevelse att se vad han kommer hem med ;o)

Ha en mysig och trevlig helg!

Kram

Monika

Lallis - liv och leverne sa...

Underbara bilder!
Och du.. ha en fin kväll.
Kram Lallis

Marie sa...

Så många fina bilder Nina! Jag tittar och njuter av allt vackert!

Ha en fin helg!
Kramar Marie

basle sa...

replica bags nancy replica bags wholesale mumbai replica bags philippines