26 augusti 2008

I fredagskväll...

hade vi min syster och svåger och en familj till på besök hos oss.
Huskocken bjöd på grillat med potatisgratäng och grönsaker och till det ett gott vin. Det var en av de sköna kvällarna man kunnat sitta ute länge utan att frysa. Det var ju lägligt att skoja till det med svåger och svågerskåpet, så jag satte fast en skylt och ställde in en flaska med whisky och ett litet glas.



Jag plockade in lite av sommarens sista rosor och Lavendel samtidigt som jag pyntade på utsidan med en ljung i en härlig färg. Hm.. är det sommar eller höst? Lägg märke till de små söta miniredskapen i ljungen.


Idag plockade vi av lite goda smultron, det var inte så många, men man fick känna smaken i alla fall.


God kväll!
kram
nina

16 kommentarer:

Frida sa...

Hej Nina!
Vilka härliga bilder du visar. Blir så sugen på smultron har inte smakat något smultron på hela sommaren. Jag har slagit in ditt paket så jag tänkte posta det i morgon. Förhoppningsvis ska det vara hos dig på torsdag om man kan lita på postverket. Vet ju att du gillar Pink Floyd, har du hört att två av medlemmarna ska komma till Sverige och ta emot Polar music price? Jag häpnade när jag läste det.
Ha en bra vecka!
Kram Frida

Lilla Blanka sa...

Hej Nina!

Åh vilken kväll..underbart med grillat och potatisgratäng också!

Härliga svenska sommarbilder..!

Kram vännen, ha en fin vecka,

Mia

NinaH sa...

Misstänker att skåpet gjorde succé!;-)
Ljuvliga bilder & arr!

Stina sa...

Snart så, kråkan...får jag se hur du ser ut.:-)
Puss

Skatan sa...

Jag vet inte om jag är snurrig men det känns som evigheter sedan jag tittade in till dig! Jag har i o f varit frånvarande i flera långa månader...det var i alla fall jättekul att hitta igen dig igen!

Kram!

Grindelunda sa...

Vilka vackra bilder! Ja, är det sommar eller höst? Jag gillar hösten med alla dess mustiga färger, så det är nog dags att mysa nu när mörkret kommer.

Må så gott!
Kram Gunilla

Frida sa...

Åh det låter så kul. Har ju sett en konsert där i från på Tv. Hoppas ni får fint väder! Postade ditt paket i dag så det ska förhoppningsvis vara framme i morgon.
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett svågerskåp, så fyndigt! Och smultron, det finns ju inget godare! Såna fina detaljer du visar i inlägget under, jag gillar skyltarna där och den lökkorgen har jag sneglat på ett tag, så snygg!
Ha en toppenhelg i Dalarna, och välkommen till Gruvgatan 13, jag jobbar inte där i morg men hälsa Lena fr mej: ) Mari.

Stina sa...

Ja du gullisen...snart så...;-)
Puss

rosenfröjd sa...

smultron...åh, vad härligt! naturens skafferi är bra underbart. FIna bilder du visar oxå.

Kram/
¨M¨

Frida sa...

Varsågod!
Vad roligt att du blev glad för det:-)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Frida

Frida sa...

Du har förresten något att hämta inne hos mig!
Kram Frida

Inspiration i vitt sa...

Hej, ser att du har samma tvålpump som mig, den är så fin.
Såg inga redskap först( blind som jag är,) men när jag förstorade bilden såg jag de söta redskapen,så gulligt.
Såå vackert med smultronen.
Kram/Ingela B.

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad kul med konsert, hoppas att den är riktigt kanon!

Mysiga bilder, man blir ju sugen på smultron.

Kul med svågerskåp kan förstå att det blev succe, ha ha.

Ha det gott!

Kram Bodil.

Stina sa...

Jag ser fram emot besöket!:-)
Puss

Lilla Blanka sa...

Hej Nina!

Hittade inte kommentarsfältet på senaste inlägget..så jag svarar här :)

Jättefin höstbild..jättefin bricka..eller är det brickbord kanske..och cementrosorna..såå fina!

Kram & ha en fin helg vännen!
Mia