29 juli 2008

Havsluft, Saltstänk & Duvkurr

Det är alltid en speciell känsla att komma till stugbyn i Landskrona där vi brukar tillbringa en vecka på sommaren. Varenda år säger jag likadant; "här skulle jag kunna bo" - inte stugan då men Skåneland och havet, jag tycker t o m om ljudet av duvorna. Det hör liksom till känslan vilket inte de som bor där tycker :D Barnen älskar att vara där och få bada i havet varenda dag, flera gånger om dagen. T o m sonen som snart fyller 19! Han och flickvännen åkte tåget ner och var med oss hela veckan!! Själv är jag en riktig badkruka och det måste vara en bra bit över 20 grader innan jag hoppar i. Trivs bäst i skuggan med solhatt och något att läsa. Men alla fina rosor, stockrosor och allt annat som växer så det knakar älskar jag!!

Stugorna är byggda i början på 60-talet, och nu har större delen av dem renoverats, byggts ut, och moderniserats. En del har ändå bevarat sitt ursprung och kallas för Retrostugor.


Krabbor och maneter är spännande!
~~~~~~
Vi har haft en underbart skön vecka i Landskrona och ett par härliga dygn i Helsingborg. Som alltid vill man vara kvar ett tag till. Vi har varit på koloniträdgård, Citadellet, Citadellbadet, Helsingör och Sofiero. Vi har också varit ute och åkt motorbåt och åkt förbi ett vrak. Det kommer mer bilder en annan dag. Nu måste jag ta hand om all tvätt och förbereda för gäster ikväll.
Önskar er alla en skön dag!
kram
nina

6 kommentarer:

Änglahem sa...

Du är hemma!!!! Välkommen hem!!! Det har varit så tomt här i veckan utan dig!!!!

Vilka häftiga stugor!! Bodde ni i en sådan?

Många mysiga utflykter hann ni med också....Har du en son som är 19??...jag ser ut som ett enda stort frågetecken hela jag.....hur i hela fridens namn går detta till?? I min lilla värld så är du max 35?! Hrmmmm???.....

Ha det så roligt med tvätten*tihi*, och även ännu roligare med gästerna sen!!

Saknat dig!!
Kram, Ulrika

Stina sa...

Det där var verkligen härliga bilder. Kramis

Frida sa...

Hej vännen!
Välkommen hem! Där ser ju jättemysigt ut, verkar vara ett härligt ställe. Jag är också badkruka som du säger får det gärna vara minst 20 grader. I går när jag tog mitt premiärdopp, var det 21 grader och det tyckte jag var kallt.Vet inte när min mail fixar sig men jag skickar något till dig så fort den gör det. Ringde och pratade med suporten i går och de viste tyvärr inte hur lång tid det kunde ta.
Njut i skuggan!
Kram Frida

Randi sa...

Jag kan mycket väl förstå att du njutit av din vecka i Skåne. Ni hann ju med en hel del. Och vilket mysigt ställe ni hittat!
Kram Randi

Sea Angels sa...

Hi Nina
So very very nice to speak again. I adore the little summer house, is it yours, I just think it is so pretty, no it's beautiful...
Hugs Lynn xx

lottens vita och gröna sa...

åh vilken ljuvlig tripp ni haft, härliga stopp! ditt senaste inlägg kunde man inte kommentera, det kanske ska vara så men instämmer verkligen, vilka härliga färger, såååååå fint alltså!

varmkram lotten