18 juli 2008

För inte så länge sedan...

stod termometern på nästan 29 grader... jag vet... jag klagade på värmen - men nu vill jag ha tillbaka den för nu tycker jag det är kallt, blåsigt och regnigt mest hela tiden. När jag fryser så spänner jag mig och när jag spänner mig får jag ont i nacken :( Går med kofta på, scarves runt halsen, strumpor på fötterna! Mitt i sommaren!? Jaa nu klagar jag och inte blir något ett dugg bättre för det! På lördag skall vi åka till en hyrd stuga vid havet, barnen älskar havsbad och jag hoppas såå på att vi får lite värme. Förra året när vi var där regnade det mest hela tiden.


Den turkosa stolen riktigt lyser mot ett tjärabrunfärgat plank Den vita trälådan hittade jag på Granngården liksom fuskrosen och de små vita blommorna nedan.

Vår altan är inte speciellt stor och eftersom vädret är som det är köpte vi en vit paviljong med tre väggar som vi inredde med möbler, lyktor osv. Ett dygn höll det!!! Sen blåste det sönder :( Vi fick binda ihop det med snören. Nu är det nedplockat igen pga blåst och regn. Ja, ja det var mysigt en stund i alla fall.

Inne i paviljongen

Blomman? Näva? Någon som vet? Den här gamla grinden på vår baksida leder rakt in i Hembygdsparken.

Nu ska den här gnällkärringen sluta gnälla och istället gå och lägga sig. Har ännu inte bestämt mig för om jag ska ta bloggsemester och lämna datorn hemma eller om den ska få följa med.
Vi får väl se.

Ha det gott alla!
kram
nina

16 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Men va trist att ni har det så kallt! Själv tycker jag att vi här hos mig har skönt väder även fast solen inte skiner alltid, det är liksom inte kallt.

Hoppas verkligen att ni får sol och värme när ni ska till stugan så barna får bada :)

Vilka ljuvliga blommor du bjuder på!

Den turkosa stlen gillar jag skarpt!

kram å ha en trevlig helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka läckra sommarbilder och turkos stol! Ja, man får göra det bästa saken, det är ingen sommarvärme precis...Ha en bra och förhoppningsvis solig helg! Mari.

Mjuka sa...

Här är en till som längtar efter värmen!! Går med tjocka strumpor inne mitt i juli, sjukt!
Ha det fint
kramar Malin

IKT i min vardag sa...

Jag gillar när det är lagom, och det var det förra veckan med dryga 20 grader och sol. Idag är det inget vidare skönt här, burr!
Hoppsan, det hade jag missat! Tack så mycket för awarden!:-)

Kram på dig solstråle!

Anonym sa...

Hej vännen!

Tusen tack och kram till dig!

Vad fina bilder du visar, mysig grind!

Ta med dig datorn, hi hi.

Tråkigt att det blivit så kallt!
Vi har en underbar sommar med blå himmel och mellan 25-0 grader.

I dag ska vi ner till sjön och träffa en kompis med hennes dotter som är i samma ålder som Matilda.
Hundarna får med följa med och leka med hennes hundar.

Ha det gott och hoppas värmen kommer.

Kram Bodil.

Frida sa...

Jag håller med om att det inte hade gjort något med lite värme. Man börjar bli rätt trött på det eviga regnandet. Nu klagar jag med.
Hoppas ni får lite sol i helgen när ni ska i väg!
Kram frida

Marie sa...

Visst är vädret tråkigt, det är riktigt ruggigt och kallt! Hoppas ni får riktigt härligt väder på eran semester så ni kan bada massor!
Mysiga bilder du visar, grinden var ju helt underbar!

Ha en trevlig helg Nina!
Kram Marie

Stina sa...

Så mycket fint du, Nina fina ballerina.
Härliga bilder. Kramis

"M" sa...

Vilka fina bilder....och kallt och blött hos mej idag ...

Frida sa...

Hej Nina!
Tänkte maila dig och tacka så jättemycket för det du skickat till mig men jag har lite svårt att begripa mig på min mail för de har ändrat om där så jag kunde inte hitta din adress. Jag blev verkligen glad! tack för att du tog dig besväret och skicka det!Vill gärna skicka något till dig som tack så om du vill kan du maila din adress.
Ha en härlig dag!
Kram Frida

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

�hh s� herlige bilder, nydelige. Tusen takk for skj�nn kommentar hos meg, det varmer. Har du tatt bloggpaus n� s� m� du kose deg ,om ikke blogges vi snart.Ha en vidunderlig uke.
Klem

IKT i min vardag sa...

Hoppas att du har med dig datorn där du är så att du kan "prata" lite, fast det är ganska skönt och nyttigt att ta semester från bloggen ibland.
Hoppas att du har det gott och nu kommer ju värmen!:-D

Kram

Elzie sa...

Vad mycket fint du visar. Och stolen är för härlig i sin färg.
Hoppas du får en riktigt varm och go helg nu.
Kram Elzie

Monika sa...

Hej på dej goa vän!

Oj, vad jag har svårt att komma in på din sida. När jag ska gå in på kommentarer låster det sig. Vet inte om det är något tokeri som bara jag har lr?!

Nu kom jag in här till slut i alla fall.

Tusen tack snälla du för awarderna :o) Behöver du undra om jag blev glad. Yes! I hela jag! :o)

Hoppas ni får underbart, med sol, bad och härliga dagar vid havet. Låter så lockande. Jag hoppas på en vecka vid havet i augusti jag. Håll tummarna för det! :o)

Som vanligt så bjuder du på så vackra bilder och fina arrangemang. En sån söt träbytta har jag också nyligen inhandlat. Den är så fin, I like it!

Ha det nu så fint och ljuvligt och bra och ALLT... och lite till! :o)

Femtielva och en halv kram från mej till dej :o)

Monika

junhe sa...

DEN GRINDEN SKULLE JAG VILJA HA!!! JAG HAR ETT VAGNSHJUL HEMMA, SKA NOG PRÖVA GÖRA EN GRIND AV DEN...TACK FÖR TIPSET *fniss*

ha en bra helg/ kram junhe

Frida sa...

Hej!
Bara jag som tittar in igen. Min mail har strulat de senaste dagarna så jag har inte kunnat komma åt ditt mail i fall du har skickat något. Ska ringa till Spraysuport på måndag. Tänkte bara meddela dig så du vet!
Ha nu en härlig helg, hoppas ni har fått lite fint väder nu.
Kram Frida