15 december 2007

Julgodis för öga och gom


En mysig tradition hos oss är att maken och barnen gör julgodis. Det blir knäck, ischoklad och chokladdoppad nougat/marsipankonfekt.



Inspiration från Rappne

För första gången har ljuskronan fått klädsel av gran, kottar, kulor och röda band. Det blev så fint och jag blev så nöjd. Jag köpte en fuskgirlang som jag klippte av kvistar och lindade fast med ståltråd. Sladden fick också ny klädsel.




Även lilla ståltrådshjärtat fick lite grankvistar. Vad roligt det är!



För en tid sedan köpte jag en kedjehängare hos me and my home den hänger över en hallspegel och har nu dekorerats med diverse sköna ting.


Änglavingar, Rafaelängelhjärta mm.




Ha en fortsatt skön kväll! Själv skall jag se om jag finner lite inspiration i boken Julealfabetet.




Inga kommentarer: