09 december 2007

2:a Advent





Så får vi då tända ljus nummer två i adventsljusstaken, visst är det härligt att lysa upp tillvaron med tända ljus! Såsom många andra av er har även jag mina favoritbutiker. Baazar heter en av dem. Där har jag hittat detta vackra härta i zinkplåt som man kan dekorera på många sätt...







..och så här gjorde jag








Men jag hittade också en underbar adventsljusstake också av zinkplåt med små hjärtan, som bara stod där och ropade på mig. Tycker det är roligt med något nytt som avviker från det traditionella med vitmossa, lingon och flugsvampar.






Till er som tycker om Kitaro kan jag tipsa om en härlig julskiva som vi haft några år och som vi alltid börjar spela kring 1:a advent. Den heter "Peace on Earth" och innehåller bl a en underbar version av Little Drummer Boy, Silent Night m fl. Något att mysa till tillsammans med glögg, lussekatter och pepparkakor.





Ha en fortsatt skön söndag!

1 kommentar:

matson sa...

Fina bilder och bra musik. Fortsätt i samma stil.